Stardusty

En blogg om allt och ingenting, men som kanske mest handlar om livet som hästägare, egen företagare och elitsatsande distansryttare. Skriver även en del om naturens nyttigheter, fakta och förslag på goda recept för att på bästa sätt kunna ta vara på alla dess nyttigheter.

Totalt värdo!

Publicerad 2014-04-18 22:45:21 i Allmänt,

Påskhelg var det ja...
Varför måste man ens jobba en sån här katastrofal helg som denna? Det händer ju verkligen inte ett skit ute, det är inte en kotte som åker taxi ikväll!
Tog rast vid 20-tiden och är fortfarande inne, en kollega sa att han skulle ringa mig om det började rulla på där ute men har hittills inte hört ett knyst.
Totalt värdo!
 
Till middag unnade jag mig en KBH (Kung Björns Hög = pizza) från Gamlisgrillen och en Tom Hanksfilm (den andra idag faktiskt) Såg The Terminal innan jobbet medans jag gjorde mig i ordning. Han är en bra skådespelare, gillar hans filmer.
Patrik är i Dalarna med familjen så passade på att kolla på någonting som han kanske inte skulle ha valt själv.
Men i morgon eftermiddag är ordningen återställd igen :)
 
Sen har vi Elmia, Bilsport Performance and Custom Motor Show, som är nu i helgen. Saknar verkligen att gå på den mässan, bästa motormässan på hela året <3 för att inte tala om alla bilfreaksvänner som samlas där och som jag inte har träffat på flera år... har nästan börjat tappa hoppet om att min älskade Manta kommer att se dagens ljus som finbil ever igen, allt jag ser är hur mycket pengar jag skulle behöva spara ihop för att kunna få den färdig. Det känns tungt :( den var ju så jävla fin! :'(
 
Stora Opelträffen 2006 i Bjurås. Pappas Ralley Kadett till vänster.
 
Jönköping 2009. Efter utomhusutställningen på Elmia.
 
Elmia 2009
 
Elmia 2009
 
Saknar min bil så sjukt jävla mycket, nu är det 4 år sedan jag körde den sist och tjuvarna lade beslag på den. Efter det påbörjades renoveringen som fortfarande fortgår när tiden finns.
 

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2014-11-05 23:34:18

Hej!
Såg din bil på garaget när jag kollade runt på mantor. Jag ägde en manta B för måååååånga år sedan, har nu fått tillbaks suget och letar efter en. Om din ögonsten möjligtvis är till salu hör av dig. Finns på garaget under saab_jubileum1980

Svar: Hej!Vad är du ute efter för typ av skick? Min vinröda är tyvärr inte till salu men har en vit Manta B -88 som jag hämtade hem från en kompis för inte så länge sedan, dock i lite sämre skick då den stått ute i 8 år. Har inte kollat exakt i vilket skick den är än, undertill och så, den står fortfarande kvar på släpet ute vid pappas garage.
Thezzan

Postat av: Erik

Publicerad 2014-11-06 08:02:31

Okej, tack för ditt svar.
Angående den vita mantan, 8 år ute är nog lite för dåligt skick

Svar: Det var min första Manta jag hade. Tanken var att använda den som reservdelsbil när jag hämtade hem den men någonstans inom mig så vill jag inte riktigt slakta den heller. Även om det är för en god sak. Fast o andra sidan så vet jag ju inte än exakt hur den ser ut undertill heller, den kanske rent utav är helt slut. Ska kika på den så snart jag får tid. Räddade den i alla fall undan skroten. Men då är du alltså inte ute efter ett renoveringsobjekt? Min pappa har en superfin Kadett GTE till salu nu annars :)
Thezzan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thereze "Thezzan" Tillbom

En motorintresserad hästtokig tjej på 38 år, född och uppvuxen på landet utanför Enköping men bosatt i Uppsala sedan 2008. Jobbar för fullt med mitt företag Thereze Tillbom - Liberty Horse Training där jag åker ut och undervisar hästar och ägare i Natural horsemanship, frihetsdressyr, trickträning, lastträning och tolerans/miljöträning. Jag anordnar kurser/clinics och håller föreläsningar. Mycket av fritiden går till hästarna och deras träning. Som elitsatsande distansryttare krävs det en hel för att hålla hästarna fräscha och i kondition för att klara de långa distanserna. Blir även lite modellande när tid finns och det dykt upp en envis idé som inte vill släppa ;) Det är grymt kul att stå framför kameran trots att jag inte är världsvan :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela